Obejrzeliśmy film „Kamienie na szaniec”

Dnia 11 marca 2014 r. klasa III Ti oraz 7 uczennic  z klasy I Tż b wybrała się na wycieczkę do Rzeszowa. Celem podróży było zwiedzenie Muzeum Techniki i Militariów oraz obejrzenie filmu ”Kamienie na szaniec”. Wyruszyliśmy mroźnym porankiem i już po 45 min. byliśmy w stolicy Podkarpacia. Film, który obejrzeliśmy był trafnym wyborem. Bohaterowie lektury szkolnej przedstawieni zostali w taki sposób przez reżysera, aby współcześni nastolatkowie  mogli odnaleźć własne odbicie w głównych postaciach Zośce i Rudym. Obraz przedstawia dojrzewających ludzi, którzy żyją pełnią życia, przeżywają pierwsze miłości  i nagle wybucha wojna, z którą postanawiają się zmierzyć. Poruszająca opowieść, która nie tylko wycisnęła łzy z moich oczu, ale również z oczu moich wychowanków. Sądzę, że była to  świetna lekcja historii i patriotyzmu dla chłopców z III Ti. Następnie udaliśmy się do prywatnego Muzeum Techniki i Militariów, które powstało w 2010 roku. Podziwialiśmy kolekcję starych rowerów, motocykli, samochodów. Mogliśmy  zajrzeć do czołgu z II wojny światowej, obejrzeć tramwaj, samolot SU -22 oraz stare sprzęty, na przykład pralki, radia, magnetofony. Eksponaty wzbudziły bardzo duże zainteresowanie chłopców, trochę mniejsze młodszych koleżanek. Niesamowitą frajdę sprawiła możliwość zasiadania za kierownicą starego pojazdu, który okazał się bardzo niewygodny.  Dzięki temu muzeum poznaliśmy historię rozwoju techniki i militariów, dochodząc do wniosku, że postęp jest niewiarygodny. Wycieczkę zorganizowała wychowawczyni klasy Agnieszka Piskorowska, a drugim opiekunem była pani Małgorzata Pięta.